16 Nisan 2012 Pazartesi

Şehriye Salatası



Şehriye Salatası




Gecenlerde anneme gittigimde arkadaslarımı davet ettim, hazırlık olarak da evde ne varsa ona gore birseyler yapayım dedim.. Erva hanım da uyuyunca hazırlık yapmak icin uygun ortam olusmus oldu.. sehriye salatası  hic yapmamıstım daha önce, internetten arastırdım ama evde bunun icin yeterli malzemeler yoktu. gidip almak icin de imkanım yoktu, Erva uyuyordu dedigim gibi. 4-5  tane sehriye salatası tarifine bakıp evde olan malzemelerden kendim yeni bir salata cıkardım ortaya:)
sonucta gayet guzel bir salata oldu, tabi malzemesi bol olsa daha da lezzetli olur suphesiz..




Şehriye Salatası
1 bardak arpa şehriye
1 bardak mısır
1-2 adet havuc
1 tutam dereotu
1 tutam maydanoz
varsa kornişon turşu
tuz

yapılışı
*şehriyeleri haşlayıp soguk su ile yıkıyoruz ve süzüyoruz
*karıştırma kabına alıp yapışmaması icin uzerine biraz sıvıyag dokup karıstırıyoruz
*havucları haslayıp kup kup kesiyoruz
*sonra havucları, mısırı, dereotu maydanoz ve tuzu ekleyip karıstırıyoruz.
*servis tabagına alıyoruz ve sehriye salatası hazır..


2 yorum: