26 Ağustos 2012 Pazar

Sütlü İrmik Helvası

Artik Almanya defterini kapatiyoruz ve donus hazirliklarina coktan basladik.. dün de Turkiyede evimizi tuttular, esyalar da hazir.. cok sukur gidip yerlesmek kaldi bize..
Burda evimizi kapatacagimiz icin ne malzeme varsa ona uygun birseyler pisirip komsulara dagitiyorum.. dun de evdeki irmigi kullanmak icin irmik helvasi pisirdim.. ilk kez :) tarifini www.devletsah.com adresinden aldim, ben begendim, pek helva sevmememe ragmen guzeldi.. buyrun;

Malzemeler
2 bardak irmik
1,5 bardak şeker
1,5 bardak süt
2 bardak su
125 gr tereyag
1 kasik kadar cam fistigi (ben eklemedim)

Yapilisi
* tencerede yagi eritip irmikleri ekleyin
* irmik kahverengilesinceye kadar guzelce kisik ateste kavurun
* bu arada sütü ve suyu kaynatin
* guzelce kavrulan irmiğe kaynamis sut ve suyu ekleyip kapagini kapatin
* suyunu cekene kadar bekleyin
* suyunu cekince altini kapatip sekerini koyun
* 10 dk demlensin
* bu arada da fistiklari kavurup ekleyebilirsiniz
* tarcinla susleyerek de servis yapabilirsiniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder