13 Ağustos 2012 Pazartesi

Yoğurt Çorbası

Duydum ki burdaki yabanci arkadaslar, bu bloga girip tarifleri google translate'ten kendi dillerine cevirip yapiyorlarmis.. amma velakin google benim bazi kelimeleri cevirmiyormus, bazilarini da onlar anlamiyormus. mesela bizdeki "aldigi kadar un" tabiri bizim arkadasi baya bi yormus, 3 sefer yapmis gul tatlisini ve ucuncude ancak olmus, niye tam miktarini yazmiyorsun, diyor, aldigi kadar un da ne demek! :))

Bir de benim turkce karakterlerle yazmadigim kelimeleri google ceviremiyor, mesela 'çorba' yerine 'corba' yaziyorum..bendeki klavyede turkce karakterler yok cunku, ugrasmak gerekiyor obur turlusu icin.. velhasil, unumuz baska milletlere de yayilmis:))

o yuzden simdi basligimizi duzgun yazalim dedim, tarifte de duzgun yazmak icin caba sarfedicem insallah.. hadi bakalim, basit ve lezzetli bir corba, cocuklar icin bire bir..

Yoğurt Çorbasi

1 yumurta
3 yemek kaşığı un
2 bardak yoğurt
4 bardak su
tuz
1/2 su bardağı pirinç (eğer dünden kalma pilaviniz varsa onu da koyabilirsiniz, ben bunda oyle yaptim)
1 yemek kaşığı tereyağ
nane

Yapılışı

* Pirinci 4 bardak suda haşlayın
* bir kapta yumurta, un, yoğurt ve tuzu çırpma teliyle çırpın
* pirincler haslandiktan sonra cirptiginiz karisimi icine ekleyip kaynayana kadar devamli karistirin
*kaynadiktan sonra altini kisin
*minik bir tavada tereyagi eritip nane koyun.
* bu naneli yagi da corbanin uzerine dokup karistirin, corba hazir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder